текст: Ани Васева, Боян Манчев, с включени фрагменти от Е.Т.А. Хофман
превод на немски: Елвира Борман
превод на английски: Катерина Попова
апарати и дигитални програми: Стефан Дончев
музика: Кристоф Печанац / Klimperei
звуково оформление: Ангел Симитчиев
плетени костюми: Катрин Методиева, Илга Медарска
видео: Иван Николов
с участието на: Леонид Йовчев и Катрин Методиева
премиера в София: 16 и 17 юни 2022, Swimming Pool
премиера в Берлин: 26 и 27 август 2022, ACUD Theater
“Атлантида” е посветена на Хофман – авторът, композиторът, невъзможният персонаж. Аз съм Хофман, аз не съм на себе си. Хофман не е това, което е, точно защото е това, което е. Реалното не е това, което е, защото е точно това, което е. Това е ефектът Хофман на Реалното. Траещата два века Хофманомания, подземно пренаписала историята на изкуството, се дължи на “Eфектът Хофман”: ефектът на дестабилизиране на Реалното, на извличането на свръхреалното, на повече-от-реалното от самата структура на “баналната” тъкан на Реалното.
Атлантида – утопичната територия на Хофман, Обетованата Земя на Повече-от-Реалното е мястото, където странният свят на Хофман – свят, в който „всичко твърдо се разтваря във въздуха“, наистина се материализира. И Хофманианата, и Хофманоманията произхождат оттам.
В „Атлантида“ Метеор мобилизира своите театрални контра-техники. И така, Хофман-Господарят-на-Unheimlich ще се яви като протагонист на театралната оратория, разгръщаща фантастично теоретично предложение – самото то Двойник на преобърнатия свят на Хофман.